Polkupyörämallista apua ilmastokasvatuksen haasteisiin
Lukuaika: 6 min.Ilmastokasvatuksen polkupyörämalli vastaa kokonaisvaltaisen ilmastokasvatuksen haasteisiin.
Kaupunkisegregaatio, etnisyys ja mielikuvien kartat: ”kansainväliset koulut” ja ”maahanmuuttajakoulut”
Lukuaika: 3 min.Artikkelissa tarkastellaan merkityseroa ”maahanmuuttajakoulujen” ja ”kansainvälisten koulujen” välillä kaupunkisegregaation näkökulmasta.
Kasvista kouluun: kestävä ruokailu kutsuu osallistumaan
Lukuaika: 9 min.Kestävän kouluruokailun kokeiluissa huomattiin, että kasvisruoan yleistyminen kouluruokailussa vaatii tuekseen uudenlaista osallisuutta.
Maantieteen opiskelijat kokoontuivat KOOMA-päivillä pohtimaan alan opintoja ja yhteiskunnallista tehtävää
Lukuaika: 4 min.Tilaisuudessa pohdittiin muun muassa maantiedettä tieteenalana sekä opiskelijoiden yhteiskunnallisen toimijuuden ja tutkijuuden rakentumista.
Kulttuurisesti moninaisessa maantieteen luokassa voi ammentaa oppilaiden kokemuksista, eikä arkoja aiheita tarvitse välttää
Lukuaika: 10 min.Maantieteen opetuksessa käydään läpi aiheita, jotka saattavat olla osalle oppilaista arkoja heidän omien tai perheensä kokemusten takia.